czwartek, 2 marca 2017

15. Siostrzyczka musi umrzeć - Freda Wolff

Tytuł: Siostrzyczka musi umrzeć
Autor: Freda Wolff
Wydawnictwo: Świat książki
Ilość stron: 352
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami




Główną bohaterką jest Julia młoda dziewczyna, która wyprowadza się „na swoje”. Jej mamą jest Merette Schulman (psycholożka). Kiedy Julia przez przypadek (będąc w domu matki) odsłuchuje nagranie z jednej z terapii prowadzonej przez mamę zaczyna się poważnie o nią niepokoić. Na drodze Merette pojawia się młodzieniec o autentycznych zaburzeniach socjopatycznych Aksel. Przyznaje się, że jako czternastolatek zabił swoją młodszą przybraną siostrę. Prowokuje psycholożkę aby ona, również opowiadała mu o swoim życiu. Manipuluje nią. Merette jest przerażona i zaczyna analizować akta Aksela z przeszłości. W rezultacie dowiaduje się o zagadkowych i tajemniczych wypadkach utonięć młodych kobiet. Przenika ją strach i panika...

***

Z niewiadomych przyczyn i okoliczności bez śladu znika przyjaciółka Julii – Marie. Czy Aksel jest w to zamieszany? A może to chłopak Marie z przeszłości, przez którego kiedyś się pokłóciła z Julią?

***

Akcja książki od pierwszych stron płynie bardzo szybko. Nie ukrywam, iż pierwsze strony wcisnęły mnie w fotel. Pochłonęłam je w ekspresowym tempie. Byłam zachwycona i zafascynowana. Niestety później z niewiadomych przyczyn wszystko tak jakoś po prostu zwalnia... i wywołuje lekkie zniecierpliwienie i znużenie. Fabuła mnie już nie wciągnęła, tak jak na początku. Strasznie się nudziłam. Pojawiły się długie niepotrzebne opisy... Momentami gubiłam wątek. Czuję ogromny niedosyt i jest mi niezmiernie przykro, że się zawiodłam. Chyba muszę trochę odpocząć od thrillerów psychologicznych.

3 komentarze:

  1. Nie miałam okazji czytać powieści tego gatunku a sądząc po Twojej opinii, nie warto zaczynać tej znajomości akurat od tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się! :)
      Jeżeli chodzi o dobry thriller psychologiczny to polecam "Zanim zasnę" http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/2017/02/9-zanim-zasne-sj-watson.html

      Usuń
  2. Uwielbiam psychologiczne książki, w szczególności horrory. Zaciekawił mnie tytuł, jednak z tego, co piszesz, chyba przeczytam coś innego. ;)
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. ♥